Friday, July 02, 2010

indah

saat ini mulanya aku mahu cerita tentang cuti tapi bila aku ter-tekan satu blog ni terus minda aku mula menjerit. indah baris kata. indah pengalaman. indah puisi. indah cerita.

sangat suka pada pembacaan itu. aku mula kagum dengan mereka yang pandai bermain puisi dalam perbulan. cerita nak gempak je kan.

sangat teruja bila manusia itu pandai berkarya walaupun hidupnya dulu hina. aku pandang mereka seperti *sangat istimewa bilamana mereka tahu bagaimana mahu bangkit dari kehinaan,kegelapan hidup,kebawahan pangkat,kerendahan iman. manusia yang aku baca itu dulunya semua benda kotor dia cuba tapi Allah Maha Berkuasa,boleh jadikan manusia seperti itu-ini. sungguh magis.
subhanallah.

cerita mereka.pengalama hidup mereka buat aku belajar mana tujuan hidup aku. mahu beri kebebasan sangat pada diri pun tak bagus. sikit-sikit boleh la. supaya cerita aku 10 tahun lagi tak seperti cerita manusia itu. lebih INDAH mungkin :)


Okay masuk entri asal aku cuti semester sudah tamat.
walaupun cuti kali ni banyak masa goyang kaki di rumah,aku tetap gembira.
tambah aku dapat luang masa banyak dengan kawan-kawan lama.
tapi bila keluar dengan kawan hati lagi best.

walaupun jarak kami sudah semakin berbatu-batu,tapi cukup bagi aku rasa aku selalu miliknya dan dia selalu milik aku.:)

ini yang aku tak suka,bila terkenang kan kena berhijrah semula ke Segamat.

apa ada pada Segamat?
okay tak payah fikir.pegi je.
haha soalan nak kerek je kan.:P

hai, im nurliyana,part 3,DQS
!
ini lagak bilamana ada yang mahu berkenalan.
baru part 3 kut,tak payah nak poyo okay.hehe

aku kembali semagat bila aku punya pencabar yang selalu poyo poyo. maksud saya awak lah (amirul haqim).hehe:))

aku berjuang untuk kegembiraan mama ayah.
untuk tunjuk power pada adik-beradik.
cakap je tak buat pergi jalan laaa..

okayy,jujur aku sudah punya strategi semester hadapan.
bagaimana nak skor setiap test?ha itu cara aku.
malas nak tulis sini nanti ada mereka-mereka yang menyangkal.
biar aku uji sendiri dalam makmal minda aku.

kawan-kawan aku semua semangat nak balik Segamat.kenapa?
boyfriend girlfriend ada kat sana boleh cite la.

aku?
kelulusan aku untuk tukar kampus ke Penang BERJAYA. maka nya aku memang layak ke penang. jangan nak sibuk-sibuk tanya kenapa. aku punya masalah sendiri.
haha okay aku tipu. ngee~
(berangan lebih)


p/s: mungin aku lama tak update laman ini bila aku sudah berada di Segamat nanti. -_^

No comments:

Post a Comment