Sunday, September 05, 2010

tetamu ku,Ramadhan


''mengapa kita x pernah hargai dia..
ketika sedang kita memilikinya..
tetapi bila dia sudah tiada..
kita menangisi kehilangannya..''

bodoh..

perlukah begitu?
apa sedikit pun kita tak hargainya..
dia umpama tetamu kita..
tetamu yang mesti dijemput, dilayan, dimesra bersama..
dia gembira jika kita hormati kedatangan dia..
aku bukan lah sebodoh mana..
kurang atau tidak, aku masih menpunyai hati untuk menghargai dia..
sungguhpun aku tidak melayani dia sesempurna tetapi cukup untuk aku menginsafi sedikit sebanyak pengisian hidup aku..

tetapi..

aku belum cukup puas bersama dia..
dia sudah mahu pergi..
apakan daya..aku hanya mampu berdoa agar..
aku masih boleh bertemu dengan dia tahun hadapan..
dan mohon dia tidak serik mengajar manusia keras kepala ini..
segala sifat kebaikan itu aku ketagihkan..
yang pasti aku akan sedih bila kau tiada..
semoga kita bertemu kembali..
InyaAllah..



No comments:

Post a Comment