Monday, September 27, 2010

lihat mereka,aku dilihat teruja

Pertama kali berkunjung ke rumah anak-anak yatim..
sangat teruja..
kami berkunjung ke Persatuan Kebajikan Anak Yatim,Kluang Johor.

perasaan hanya boleh dilihat pada setiap orang antara kami..
perkenalan bermula.

langsung.

Italic
aku teruja bilamana adik-adik di situ sangat spoting berkata-kata penuh semangat..
ada yang pemalu tapi penghujung pekenalan mereka sangat peramah..

mereka manusia biasa tiada sebarang kekurangan.
pada aku mereka sangat beruntung..
mereka sangat berani untuk berdikari..

tanya mereka, apa cita-cita?
jawapan standard; polis askar doktor cikgu
teringat waktu kecil..hehe

satu perkara aku lihat mereka dengan teruja
bilamana masuknya waktu Asar, bangun seorang adik kacak berumur 12 tahun terus ke surau untuk melaungkan azan.
sepertinya memang tugas beliau hari-harian.

sangat sangat sangat merdu..
dan kami berpandang antara satu sama lain dengan signal komunikasi hati ke mata berkata;"sedapnya dia azan"

senyum..

pendek kata meraka ROCK!

aku lampirkan sedikit kenangan di sana:



















































































psst: semoga bertemu lagi adik-adik :))

No comments:

Post a Comment