Friday, December 10, 2010

tak suka jangan kutuk


kenapa aku rasa pelik ya?

cerita melayu yang aku tonton tadi celah mana moral dia aku tak jumpa
kenapa buang duit buat itu filem melayu
baik tak payah buat cerita melayu
entah apa-apa la cerita melayu tu
tak logik langsung cerita melayu
ah buang duit je tengok wayang melayu
cerita korea lagi best daripada cerita melayu
jalan cerita melayu lambat lembab malas nak tengok
alah dah tau dah jalan cerita melayu ni,sama je
lagi-lagi cerita melayu,tengok cerita orang putih lagi best

apa masalah kau?
apa kau bukan orang melayu?
kau belagak sombong mengapa?
apa kau sudah cukup hebat nak kutuk kutuk karya orang melayu?
atau kau saja-saja kata?
kalau betul itu rasa kau fakta semua bagi kau

silakan

bukan aku halang
tapi cukup baik jangan kutuk kalau tak suka
jangan nak poyo-poyo hanya dengan kutuk-kutuk
karya mereka luas
maksud tersendiri mungkin
yang timbul salah faham masalah untuk si tonton
adalah tidak mengerti inti cerita tersebut

jadi biarkan saja
tak suka ada jari tekan remote control tukar siaran

ingat

jangan kutuk kalau tak suka



psstt...aku bukan tunjuk bagus aku cuma nasihat sama diri sendiri.

No comments:

Post a Comment