Thursday, September 15, 2011

Aku panas

Aku semua penat
Lelah
Sakit sendi
Mengantuk

cerita kehidupan yang deras
beralun bersama hati dan minda
bila entah akan bebas
dari masa yang berlari pantas
kau tanya masa bila nak berhenti memang kau bodoh
yang salah kau kerja menanggung makin ditangguh
akhir siap bila tinggal lagi sedetik
bagus

yang rebah aku dengan kekuatan sendiri
metabolisma rendah
AKU PANAS
aku batuk
aku selesema
tekak perit
suara garau

ini nama budak uni
yang kerja melimpah
mata berpeluh
hati mengeluh
aku bertahan dan bersabar
hidup tak ada hikmah bukan hidup namanya
Tuhan ceritakan semua sejak azali
aku doa aku mohon yang baik-baik datang
cukup.

tak guna mengeluh
yang baik cuma istifar
moga Tuhan permudahkan segala urusan




psst...semoga yang terlahir dan dilahirkan segala usaha diiringi kejayaan. Amin. :) (kali pertama buat assignment sampai demam.hahaha okay tak lawak-__-)

No comments:

Post a Comment