Wednesday, June 09, 2010

dia bentuk bulat














J
umaat ini bakal bermulanya pembukaan piala dunia bola sepak. Aku juga tidak mahu ketinggalan berbicara tetangnya. Bukan minat pun cuma mahu poyo-poyo minat supaya tidak rimas dengan suasana yang bakal aku lihat nanti.

"mama,nk beli jersi mama?"HAHA sampai ke situ kepoyoan aku. Aku juga sudah tukar pesona pada mozilla firefox's window laptop ini dengan logo piala dunia. Sungguh mengelabah. Naikkan semangat kata hatiku.haha.

Baru sekejap tadi aku mendengar berita di TV3. Berita tentang kata seorang Ahli Nujum yang terkenal di Afrika Selatan yang mengatakan: "kali ini nenek moyang kami memberitahu yang mana Afrika Selatan tidak akan memenangi piala dunia. Negara luar lain yang akan memenanginya tetapi tidak pula nenek moyang mengatakan siapa."
Saat itu didengari aku dan mama,kami berdekah. Gelak besar seperti tidak tahan dengan lawak itu.hay macam2. pelik2 saja. Boleh pulak macam tu.

Esok InsyaAllah aku akan pulang ke kampung halaman. Tak sabar rasanya mahu melihat keadaan dan sambutan penduduk-penduduk kampung terhadap piala dunia ini. Meriah,ada tv besar,wayang awam atau ala kadar sahaja.

Tetapi yang pasti,dalam rumah atok sahaja sudah ada tv besar. Wuaaa harap-harap aku tidak mengeluh dan tak bosan dengan mereka yang patut layan aku kerana bola aku tak dilayan. (Including him.heh). Yang paling penting aku tak marah bila mereka conquer tv.

Pernah tanya dia "awak sokong pasukan mana? sy sokong England,ada owen tapi captain dia dah injured macam mana?huhu. Korea pn awal2 dah kena lawan Brazil. Sy sokong dua2 mereka hebat.haha"

terus aku digelakkan.;p

Kata dia " sy sokong MALAYSIA.haha. sy tak faham kenapa kita mesti bermegah-megahkan negara lain padahal bola sepak negara kita dikritik"
Haha poyo sekali jawapan BELIAU.


p/s: Sokong Malaysia ye?Awak,kita tengok siapa yang fanatic . Jangan sampai sy call,msg awak x layan sudah nnt sy belasah-belasah awak.HEHE

SELAMAT MENYAMBUT PIALA DUNIA ( haha perlu ke? )


No comments:

Post a Comment