Tuesday, July 19, 2011

Kakak aku Fynn Jamal

Dah lama baru aku buat cerita ini
Tadaq hal kannn. :)

11072011, LT1 UiTM SEGAMAT.
Tiket : VVIP seat. (aku duduk paling depan) *gila excited
Percaya tak percaya tengok video kat bawah nanti lah bro.

HAHA
Bukan apa aku cuma teruja mahu jumpa kakak itu
Kakak yang dah lama buat aku kagum
Bukan kagum banyak tapi lebih
Dari sudut kiri kana depan belakang aku perhatikan
Kakak ini memang STYLE

Sumpah
Aku tak rugi pergi tengok lagi-lagi 'free' pula
Aku teruja sejak nampak kertas tergantung sepanjang susur laluan aku keluar dari kelas kuliah
Tindak aku lompat sambil jerit "weh idola aku nak datang!"
(pensyarah pandang aku geleng kepala.) Alamak kantoi ganas padahal dalam kelas ayu nak mampus. hehe

Okay
Malam tu aku tak kisah siapa-siapa tak mahu teman aku peduli apa
Aku ada kaki boleh jalan sendiri tapi tapi adik aku baik dia nak teman yeayy~

Sumpah lagi
Aku tak menyesal pergi
Kakak tolong bagi semangat tika aku buntu kacau dengan masalah kawan-kawan
Kata kakak "Makin ramai kita kenal orang, makin kita tidak akan pernah faham mereka"
Aku angguk setuju beberapa peratus
Kata kakak lagi "Kalau semua orang dalam dunia ni kita nak jaga hati, hati kita nak letak mana?"
Aku terdiam
Aku dapat jawapan pada tika itu bahawa semua manusia punyai rasa seperti aku
Maka tidak hairan lah aku rasa itu. NORMAL barangkali.
Kakak pesan lagi "Buat benda biar ikut hati ikhlas, baru hasil kita rasa puas"
Dan akhir sekali aku tahu apa maksud hati
Terima kasih kakak
Aku dan kawan-kawan pun dah kembali sayang
Sampai bila nak keras hati ye dak? kita perempuan kan hati macam kek lembut.

Sekali aku dengar aku dengar balik
Ayat kakak dalam cerita lain
Kata kakak aku tabik;
"KITA TAK PERLU ADA DEGREE PADA SESUATU UNTUK JADI BAGUS"

Kata lah apa nak kata
Aku sayang kakak ini
Kakak teman budak-budak tepi jalan
Doa aku moga kakak berjaya belaka

Ok lupa KAKAK aku maksudkan itu idola ramai yang cinta puisi
Dia adalah FYNN JAMAL (click here for blog)
Ya! Kak Fynn Jamal. (click here for facebook)


Ini sikit bukti aku gembira jumpa kakak
'ENJOY IT'
(*yana, kau boleh jadi 'backup singer' caya lah! *segan suara buruk)

video
Ni lagu korang SUKA GILA aku tahu. (cee nyanyi sama!)



Kak fynn, muka tak boleh comel lagi ke? :)



Pssst...Kata akhir, terima kasih banyak banyak banyak kakak panjang umur kita jumpa lagi.

8 comments:

  1. segala masalah kan terungkai bile dgr pe yg k.fyn ckp..
    wat pe kite nk kesah ngan org yg xsuke ngan kite..
    biarkan la..
    asl kan ad lg yg suke ngan kite..:)

    ReplyDelete
  2. Ha ni dia adik baik aku! HAHA

    Betul.
    BUAT APA NAK KISAH ORANG YANG TAK SAYANG KITA,
    BAIK KITA KISAHKAN ORANG YANG SAYANG KITA. :)

    BUAT APA NAK SEDIH PADA ORANG YANG TAK SAYANG KITA,
    BAIK KITA GEMBIRA PADA ORANG YANG SAYANG KITA. :)

    Kan kan kan? hehe

    ReplyDelete
  3. uitm segamat ? hey unimate (:
    nice blog dear ,keep it up !

    ReplyDelete
  4. Ayang adik2 kakak semua. Mmmmuahhhhh

    ReplyDelete
  5. Sofea dean,

    Thank you so much. you too babe!
    Nnt jumpa tegur-tegur. :)

    ReplyDelete
  6. KAK FYNN JAMAL,

    terima kasih view blog saya.thee hee. *gedik
    mana dapat mana dapat?:)

    love u too. <3

    ReplyDelete
  7. All the best K.Fynn Jamal and YZ...

    ReplyDelete
  8. Thank you awokk u too! :)

    ReplyDelete